להתחבר ללינקדאין

להתחבר ללינקדאין (הגדל)

לינקדאין היא רשת מקצועית עולמית המונה כ-150 מיליון חברים ביותר מ-200 מדינות. בישראל חברים בה יותר מ-700 אלף משתמשים. עם המשתמשים הרשומים בלינקדאין נמנים מחפשי עבודה וקשרים מקצועיים, חברות, מוסדות וארגונים, חברות השמה, נותני שירותים, ורבים אחרים המחפשים הזדמנויות עסקיות ושיתופי פעולה מקצועיים.

הסיבה העיקרית לפופולאריות של רשת לינקדאין ולמספר הגדל וההולך של המשתמשים בה, היא כמובן יכולתה המוכחת לסייע בקידום הקריירה והקשרים המקצועיים. בנוסף להצעות עבודה, באמצעות לינקדאין תוכלו לאתר קשרים לשיתופי פעולה, הזדמנויות, הצעות ורעיונות וגם ליצור קשר עם מומחים במגוון תחומים ולהתייעץ בנושאים מקצועיים. לינקדאין גם מאפשרת למנהלים ולבעלי תפקידים לאתר קשרים ושיתופי פעולה פוטנציאלים והזדמנויות עסקיות. בלינדקאין תוכלו למצוא מידע על ספקים ולתהות על קנקנם לפני שאתם מתקשרים עמם עסקית.

לינקדאין כאמור גם מאפשרת לקבל מידע על חברות. וכך, לפני שאתם פונים לחברה מסוימת בחיפוש עבודה - תוכלו לא רק להיחשף להצעות עבודה, אלא גם להכיר אותה טוב יותר ולהתוודע לתרבות הארגונית ולתחומי הפעילות השונים שלה. כך תוכלו לדעת אם זאת חברה שתרצו להשתלב בה וגם להתאים את קורות החיים שלכם לפי הצורך ולבוא מוכנים.

אף על פי שהמיקוד של הרשת בישראל הוא בתחומי ההי-טק והטכנולוגיה, מגמה זו הולכת ומשתנה לטובת תחומים נוספים.

פרופיל אישי טוב כמפתח להצלחה
הצעד הראשון בשימוש בלינקדאין הוא יצירת פרופיל אישי, שכולל בין היתר תיאור ההשכלה, מקומות העבודה וההתמחויות שלכם. לטיב הפרופיל יש השפעה רבה על הסיכוי שלכם לקבל הצעת עבודה או לפתח קשרים מקצועיים. על כן חשוב להשקיע ביצירת פרופיל מושך ואפקטיבי ולא להסתפק בתיאור לקוני. הקפידו להוסיף פרטים מלאים אודותיכם, כולל כישורים אישיים ויכולות מקצועיות ושלבו בהם מילות מפתח רלוונטיות שיקדמו אתכם במנוע החיפוש. על מנת לבלוט ביער הכרטיסים האישיים, מומלץ להקפיד על הכללים הבאים:

• השתמשו בתמונת פרופיל סולידית שמשדרת אמינות ומקצועיות. תמונת הפרופיל בפייסבוק שלכם עם בקבוק הבירה ביד לא תמיד תמצא חן בעיני מעסיקים או שותפים עסקיים פוטנציאלים.

• פרטו את ההיסטוריה התעסוקתית שלכם, ציינו את מקומות העבודה הקודמים שלכם, והדגישו את הניסיון המקצועי ואת מגוון המיומנויות שרכשתם.

• נסחו בצורה תמציתית ומעניינת את תחומי האחריות שלכם בכל מקומות העבודה. זכרו שיש עוד הרבה משתמשים עם ניסיון דומה לשלכם. על מנת לבלוט עליכם להיות מעניינים ומושכים.

• בקשו המלצה ממנהלים, מכרים, עמיתים ואפילו מחברים שלכם. לפעמים המלצה טובה עושה את ההבדל כשסוקרים את הפרופיל שלכם.

• כתבו תיאור קצר ושיווקי אודותיכם בצורה שתמשוך את לב הקוראים.

• צרו כתובת ידידותית. לינקדאין מאפשרת לכם ליצור כתובת מקוצרת לעמוד הפרופיל האישי, הכוללת את שם המשתמש שתקבעו ( http://www.linkedin.com/in/YourName ). באמצעותה תוכלו לקדם את עצמכם גם בגוגל.
 

• הקפידו לעדכן את הפרופיל שלכם ולהוסיף מידע רלוונטי, וזכרו שכל פרט עשוי לתרום לקידום הכרטיס שלכם באתר.

     צפו בסרטון הדרכה ליצירת פרופיל בלינקדאין

                      
הקימו רשת מקצועית אישית
כעת, לאחר שגיבשתם את הפרופיל האישי שלכם, הקימו את מעגל הקשר העסקי שלכם. אתרו את אנשי הקשר הקרובים אליכם והציעו להם חברות. הזמינו חברים קרובים, חברים ממקומות העבודה שלכם, מכרים, חברים ללימודים וכל מי שעשוי להיות רלוונטי. לינקדאין מאפשרת לייבא פרטי קשר מהאואטלוק ומתיבות דואר אחרות שלכם, מה שיאפשר לכם ליצור מעגל קשרים ראשוני די בקלות.

כל המשתמשים בלינקדאין מחולקים על פי דרגות קרבה. אנשי הקשר שלכם יוגדרו בדרגת קרבה ראשונה, ואתם תוכלו לפנות אליהם ולהתעדכן בפעולותיהם. חברים של אנשי הקשר שלכם יכללו בדרגת קרבה שנייה, וחבריהם של אנשי הקרבה השלישית יוגדרו כרמת קרבה שלישית. היתרון בחלוקה לדרגות הקרבה הוא האפשרות להגדיל את מעגל החשיפה שלכם בפני אנשים נוספים. תוכלו לפנות לאנשים בעלי דרגות קרבה שנייה ושלישית באמצעות מכרים מדרגה ראשונה. ככל שתגדילו את מעגל המכרים מדרגה ראשונה, כך יגדל מעגל הקשרים מדרגות שנייה ושלישית.

שימו לב, כשאתם פונים בבקשת חברות, הוסיפו פנייה אישית בנוסף לנוסח הסטנדרטי שמופיע כבררת מחדל במערכת. כמו כן, הודו בנימוס לאחר אישור הקשר. הקפידו לשמור על קשר מדי פעם עם אנשים שעשויים להיות רלוונטיים עבורכם.

באותה מידה, כשפונים אליכם בהצעת חברות השתדלו להיענות. זאת הזדמנות נוספת להכיר אנשים ואולי בשלב מסוים לסייע להם ולהסתייע בהם, הן באופן ישיר והן בעקיפין. זכרו שתמיד תוכלו להסיר איש קשר מהרשימה שלכם.


הצטרפו לקבוצות רלוונטיות לתחום העניין שלכם
בלינקדאין יש קבוצות רבות המבוססות על תחומי עניין משותפים, דוגמת שיווק, ראיית חשבון, הנדסה, כלכלה, היי-טק וכדומה. חפשו את הקבוצות הרלוונטיות לכם והצטרפו אליהן (ניתן להקים קבוצה משלכם ולנהל אותה). ההשתייכות שלכם לקבוצה אחת או יותר מגבירה את החשיפה שלכם גם לאנשי מקצוע וקשרים פוטנציאלים וגם לעדכונים שעשויים לעניין אתכם. רצוי להיות משתתפים פעילים בקבוצות אלו, להעמיק קשרים וגם לבסס את מעמדכם כמומחים בתחומכם. תוכלו להשתתף בדיון או ליצור דיון ביוזמתכם וגם לתת מענה לשאלות בקבוצות שלכם. היכנסו לאזור השאלות והתשובות בלינקדאין וקבלו גישה לשאלות שהעלו אנשי הקשר שלכם. זו דרך מצוינת להפגין מומחיות וידע ולהגביר את הנוכחות שלכם. אתם כמובן גם יכולים להציג שאלות ולקבל עליהן מענה.

קבוצת הבוגרים של אוניברסיטת בר-אילן בלינדקאין
הצטרפו לקבוצת
קהילת הבוגרים של בר-אילן בלינקדאין . זה המקום שלכם לחדש קשרים וליצור קשרים חדשים, לחלוק מידע, רעיונות והצעות, להתעדכן בהצעות עבודה ובהזדמנויות עסקיות אחרות, להשיג שיתופי פעולה עם גורמים רלוונטיים וכן להעלות תכנים ולהיות בקשר.

 

לכתבות נוספות...