איך הופכים עיסוק לקריירה?

איך הופכים עיסוק לקריירה? ואיך ניתן לקדם קריירה מדשדשת? דנה פאר ונועה אוחיון, יוזמותיו ומנהלותיו של דף פייסבוק פופולרי לפרסום משרות ומידע על שוק העבודה, השתתפו ביריד התעסוקה של קהילת הבוגרים והרצו על הדרך האפקטיבית לקידום הקריירה. הנה המלצותיהן:


מנטורינג - ללמוד ממי שהיה שם קודם
כדי לאתר מנטור מתאים נדרש תחילה ללמוד את מפת התעסוקה בתחום העניין המבוקש ולהכין על פיה רשימה של אנשים המצויים בנקודות מפתח. מתוך הרשימה, יש לנסות ולהגיע לפגישות אישיות עם מי מהם או אפילו להצטרף אליהם ליום במקום העבודה. כדי לשכנע נושאי משרות בכירות לשמש כמנטורים ניתן להדגיש לפניהם את התועלת ההדדית שיכולה לצמוח מכך, ואת העובדה שתהליך המנטורינג נותן בידם הזדמנות לטפח את הדור הצעיר ולעצבו כך שיעמוד בסטנדרטים הגבוהים הרצויים להם.
כדאי להעז ולפנות למי שבאמת יכול להוות מגדלור ומתאים למבקש, מבחינת תפיסותיו ואישיותו. ברוב המקרים, אותו אדם ישמח להירתם ולתרום מהידע ומהניסיון שלו. במקרה של סירוב, ניתן לפנות למנטור האפשרי הבא ברשימה.
לפני המפגשים עם המנטור חשוב להתכונן היטב ולהגדיר מטרות. לאחר מכן, כדאי לערוך תיאום ציפיות הדדי ולקבוע יחד עם המנטור יעדים מדידים.

התמחות - כי אין חכם כבעל ניסיון
בעולם העבודה ישנם ארגונים המאפשרים לצעירים בתחילת דרכם להתמחות בעבודה ללא שכר וכך לצבור ידע וניסיון ראשוני. תקופת התמחות זו מעשירה את קורות החיים ומסייעת להרחבת רשת הקשרים המקצועיים. חשוב לחפש התמחות קצובה של כ-6 שעות שבועיות, להעדיף חניכה מותאמת אישית וסביבת עבודה מעניינת. לפעמים דווקא חברות קטנות יעריכו יותר את עבודת המתמחה, ישקיעו יותר בהכשרתו ויאפשרו לו את המקפצה המתאימה לו בשלב זה בקריירה.

כנסים - להגיע לזירת האירוע
כנסים מקצועיים הפתוחים לציבור, מתקיימים בכל עת ובנושאים מגוונים: כנס של חברה, של קהילה, של תחום תוכן, של סוגיה ציבורית, כנס פוליטי, כנס אקדמי, כנס שדולות, כנס בין-לאומי, כנס תקשורתי וכיוב'. מומלץ לאתר לפחות 2 כנסים מעניינים בשנה ולהשתתף בהם. רוב הכנסים הם חינמיים וכדי להשתתף בהם נדרשת לרוב רק הרשמה מראש. כנסים בתשלום, עשויים להצדיק את ההשקעה לאור חשיבות המשתתפים וסוג החשיפה שהוא נותן לתכנים מיוחדים שלא ניתן להגיע אליהם בדרך אחרת.
גם לכנסים כדאי להגיע מוכנים ככל האפשר: להתלבש בהתאם, להצטייד בכרטיסי ביקור, לברר מראש רשימות נוכחים ודוברים, ולהתכונן להתרועעות.

 

 

קבוצות עניין - להצטרף למועדון הסגור
קהילה פעילה של בוגרי אוניברסיטה היא נכס. כדאי להצטרף לקבוצות מסוגה ולדומות לה - קבוצות שמרחיבות אופקים, מאפשרות שיח עם אנשים מעניינים, מזמנות מפגשים, כנסים, הרצאות ופאנלים מעניינים. קבוצות בעלות מכנה משותף משמעותי שמתעצמות וגדלות עם הזמן אף טומנות בחובן יתרונות נוספים לחבריהן כמו הצעות עבודה שאינן מתפרסמות ברבים, קבוצות שיח והשפעה, פוטנציאל לשותפויות ולשיתופי פעולה עסקיים ועוד.

 

חיפוש עבודה אקטיבי - אם אין אני לי, מי לי
ישנן פלטפורמות רבות לחיפוש עבודה וחשוב לנצלן ולהשתמש בהן, אולם, הן אינן מקיפות בכל זמן נתון את כל התפקידים וכל החברות. כשמכוונים לחברה ספציפית אפשר ואף רצוי להיות פרו אקטיביים בתהליך, ומדי פעם לשלוח אליהם קורות חיים בצירוף מכתב מקדים ונלהב. כדאי לנסות ולאתר מכר בחברה ולנסות להפיץ דרכו את קורות החיים, לקבוע פגישה עם בכיר בארגון, לשלוח קורות חיים ולהתקשר לברר שהגיעו תוך פיתוח שיחה אישית וניסיון לייצר רושם זכיר וחיובי.


לינקדאין - כי זה חשוב
LinkedIn היא רשת חברתית מקוונת שנועדה ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים. הרשת מציגה את רשת הקשרים של כל אחד מחבריה וכיצד הם קשורים ביניהם. כשבונים פרופיל אישי ברשת זו כדאי לתכנן היטב איזה מידע לחשוף וכיצד לעשות זאת כך שיתקבל הרושם הרצוי.
בבניית הפרופיל ישנה חשיבות גדולה לשימוש במילות מפתח, על מנת להגדיל את האפשרות שהוא יוצג בחיפושים פנימיים רלוונטיים, על ידי משתמשים ברשת. כמו כן ניתן להוסיף מצגות, סרטונים, ניסיון תעסוקתי ופירוט של מוסדות ההשכלה.
הלינקדאין מתנהל בעיקר בשפה האנגלית ולכן חשוב שהפרופיל יוצג באנגלית רהוטה. עם זאת ניתן ואף רצוי להוסיף פסקה בעברית על מנת שהפרופיל יופיע גם בחיפושים בעברית.

פייסבוק - הביצה בה הכל קורה
חברות ומעסיקים פונים כיום גם לפייסבוק כדי להתרשם מהפרופיל האישי של המועמדים לעבודה. לכן, חשוב להשקיע גם בכך - לשבץ תמונה ייצוגית ולנהל את הגדרות הפרטיות בחוכמה תוך מחשבה על המסרים שאנו רוצים לשדר באמצעות הדף האישי למתבונן מן החוץ.

והכי חשוב - להיות אקטיביים
בעידן המודרני, עבודה כבר אינה נחשבת לתעסוקה גרידא אלא לקריירה שצריך לנהל בדיוק כמו כל פרויקט אחר בחיים. כדי לקדם אותה יש לפעול וליצור הזדמנויות – לשלוח קורות חיים למקומות עבודה אפשריים גם אם לא פורסמה מודעת דרושים, להתקשר ולוודא שהמכתב התקבל, לגלוש לאתרי החברות ברשת ולנסות ולאתר מכרים מבין העובדים, להשתדל להגיע לאנשי מפתח בחברות באופן אישי, ליצור עמם קשר שייזכר באופן חיובי.

 

לדף הפייסבוק של דנה ונועה

 

לכתבות נוספות...